onsdag 27 juni 2012

Godaste all-around-marinaden!

Ujuj, det vart ett sent inlägg idag, hua.
Dagen har varit späckad med aktiviteter, matshopping, Ikea-REA och en bra stund i köket.

Imorse gick jag upp med tuppen för att kunna gå bärsärkargång i mammas trädgård. Rabarberna stod i full blom (typ) och behövde rensas, oj så mycket det vart!
Så med mig hem hade jag ungefär fem kilo rabarber"pinnar" - eller vad de nu heter.

Det vart saft och paj på dessa, mums! Klicka på dessa så kommer ni lätt till dessa inlägg och recept.

Jag hade ju handlat mat oxå, kött i långa längder, kändes det som. Så jag skivade och skar i både "steaks" och grillspetts-bitar. Och marinerade dessa i olika marinader.
Min favvo-marinad (funkar p såväl nöt,fläsk och kyckling) är denna:

Favvo-Marinad 

½ dl olivolja
2 msk soja
2 pressade vitlösklyftor
2 msk soltorkade tomater pesto
peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!