måndag 11 juni 2012

Mitt liv som miniserie

Serier, jag har alltid älskat serier. I alla dess former. mja dramaserier har jag ej fastnat för, men annars älskar jag serier.
Det är mysigt att krypa upp i soffan en speciell tid och bara försvinna in i en serie för ett tag. 
Allra bäst är det om man lyckats "spara" ihop till flera delar i följd, lycka!

Min serie faschination startade nog som liten, då jag som tre-fyra-åring började sitta uppe och titta på Dallas med mamma och pappa.
Man ville vara som Sue-Ellen, Pamela eller hon den där lilla blonda (minns ju aldrig hennes namn!). :) ah.

Efter detta var det ju Rederiet som följde, ojojoj, man satt som klistrad. Även Beverly Hills och Baywatch hade mig som trogen tittare.

Nu har jag kanske bytt stil något. Jag älskar just nu The walking dead, en hyllad zombieserie med rätt skräck och spänningsfaktor. Sons of anarchy med sina fina bågar och bråkstakar. Vampire diaries, en bra gjord ungdomssserie - men väldigt bra gjord, snyggt och spännande.
Sedan nu ikväll, kommer första delen av den senaste säsongen utav True Blood. mumma! Vampyrer och varulvar om vartannat.

Jag har säkert glömt hälften av de serier jag gillar. Men detta ämne lär jag återkomma till.
Nu kaffe, sedan , packa-städa-tvätta-bädda ...
Imorgon bär det av till Ösel & Dagö

*kom ju på en favvoserie till , Sex and the City  :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!