fredag 27 juli 2012

En ängel i varje rum

Den religiösa ribban är hemma hos oss väldigt svajig om man säger så.
Vi tror på lite allt möjligt, mest oss själva skulle jag tro :)
Men bra är väl det, man måste ju tro på något.

Mja skämt åsido, detta kan ju vara ett väldigt känsligt ämne. Vi är gifta i Svenska kyrkan, våra barn är döpta. Jag tycker om det, men kanske mest som en tradition. Jag har respekt för vår präst, absolut, men jag tror inte någonstans att han är "högre"eller bättre än någon annan.

Skyddsänglarna jag har i varje rum, fungerar för mig som något sort skydd. Mot vad vet jag inte - det känns bara bra och fint att ha dem där.
Länkarna nedan är från vårat kök och sovrum, där man kan se och ana våra änglar - om man tittar efter dem.
http://hemma-liv.blogspot.se/2012/07/bilder-fran-varat-sovrum.html

http://hemma-liv.blogspot.se/2012/07/hemma-i-mitt-kok.html

Jag skulle vilja avsluta med att säga att jag önskar att folk skulle kunna få tro på det de vill. Att krig inte skulle begås i religiösa namn. En religion ska vara något fint, något som ger lugn och frid. Hoppas att det kan få återgå till det, en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!