onsdag 11 juli 2012

Morgon ritualen

Har ni någon sådan? Eller är det mer en morgon lunk - kanske till och med morgon stress?
Jag försöker att ha en lugn morgon ritual - åt hela familjen.

Därför går jag alltid upp först (ja kanske inte varje helg då - men vardagarna). Jag brygger kaffe och förbereder frukost. Packar färdigt Makens väska, ifall han ska till gymmet eller ej efter jobbet.
Det är det minsta jag kan göra tycker jag,med tanke på att jag är hemma och han har tid att passa på morgonen.

Jag tycker att det är skönt att vara uppe tidigt, i lugn och ro, hela huset är tyst och alla sover.

Barnen är ju mer eller mindre självgående på morgonen, skönt med stora barn. Doris är den som vaknar till sist, primadonna som hon är.

Det jag älskar är även våra lördags-brunchar. När jag hunnit baka scones eller något, vi plockar fram en massa smått och gott och sitter i vardagsrummet och kikar på L.A ink eller nåt i den stilen och bara sitter o myser

Men idag är det Onsdag. Då ska jag damma av pilateskläderna. Tjohoo, nu kör vi, Goooomorron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!