lördag 24 augusti 2013

Recept: Snabb Västerbottenpaj - utan pajdeg

Det är dags för kräftskiva ikväll, så jag ska bidra med lite minipajer :) - utan ppajdeg :) (no carbs - yey!)
Detta älskar jag, västerbottenpaj - utan pajdeg! Jag har aldrig varit ett fan av pajdeg :)Sen att det här går så fort att vispa ihop är perfekt, på en kvart från ingredienser till färdig på bordet.

Du behöver:
3 ägg
1 burk creme fraiché
1 påse riven västerbottenost (200g tror jag)


Gör så här:
Blanda alla ingredienser noga, häll upp i muffinsformar eller små pajformar eller kanske en ugnssäker form (ha bakplåtspappper i). Sätt in det i ugnen på 225° i tio minuter - sen är det klart!!

9 kommentarer:

  1. Spännande recept, tack för tipset :) Liza

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt!! Det ska jag göra :)

      Radera
  3. Lät som ett riktigt lättlagat recept, toppen! Älskar också västerbottenost :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marja!! Ja jag älskar oxå västerbotten ost - hoppas du provar recewptet och gillar det :)

      Radera
  4. Jag funderar på att göra det här som en förrätt på en liten middagsbjudning. Min fråga till dig (och gärna ni som läser och har provat) är det gott? Asså, haha, jag fattar att de blir goda med blir de goda "för att vara no-carb" eller är de riktigt goda? Om man inte tänker på nyttigheten, är detta ändå godare än med pajdeg?

    Tack för fina recept!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) personligen gillar jag helt enkelt inte pajdeg :/ sen så har jag lite vänner som är glutenallergiker och då är det "enklare" att servera så här :)
      Men något jag gillar att servera till detta är en klick (extra förutom det i receptet) creme fraiché, lite löjrom / liknande och lite klippt gräslök.

      Men åå, det är svårt - alla gillar ju olika, men ett tips är att testa en nån kväll innan, det kan ju eda till en väldigt trevlig tv-soffe-kväll eller helt enkelt att undvika kaos på fest-dagen :)
      (även om jag gillar alla recept jag lägger upp ;) )

      Lycka till med bjudningen din, kram!

      Radera
  5. Nu har jag haft min lilla middagsbjudning och pajerna blev en succé! Tack för bra recept!

    Ett tips (beroende på vilken ugn man har) om man har svårt att få dem färdiga utan att det blir bränt/brunt i botten är att hälla vatten i en långpanna och lägga formarna i vattnet och sen köra in i ugnen som vanligt (jag hade nämligen små folie-formar, samma storlek som muffinsformar). Då blir aldrig bottnen varmare än 100° C.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åå vad glad jag blir!!

      Tipset tar jag med mig - superbra!!! Kram på dig och ha en underbar vecka!

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!