torsdag 10 juli 2014

Recept: saltig sallad - perfekt för heta sommardagar!

Åh! Denna är sååå god!

Baconsallad, salt, krispig och supergod. Och enkel - såklart

Du behöver:
2 st Isbergssallad (jag tar två då jag inte använder mig av den gula/vita delen av salladen i mitten)
½ Gurka
½ Röd lök
2 pkt Bacon
½ ask Cocktailtomater (jag hade ej det denna gång, men det blir gott)

Gör så  här:
Hacka isbergssallad, gurka och rödlök. Dela cocktailtomaterna. Blanda salladen. Klipp ner baconet i en stekpanna och fräs det krispigt. när det är klart häll det över salladen och servera ljummen. Jag serverade den som en side till grillad kycklingfilé och fetaostkräm.
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!