torsdag 19 februari 2015

Recept: Sushi nocarb

När jag äter sushi, så är det så mycket jag slänger, med tanke på att jag helst undviker
kolhydrater såsom ris osv.
Så här har jag ett supergott recept på:

Paleo, LCHF, Nocarb Sushi:


Du behöver:
200g kallrökt skivad Lax
1 Avokado
1 msk Citronsaft
½ Färskost, jag tog med pepparrotssmak
3 msk Sesamfrön

2 msk Chiafrön

Gör så här:
Mosa avokadon och häll över citronsaften, blanda i färskosten och blanda runt.
Lägg ut laxskivorna och bred på med avokadoröran.rulla ihop en skiva i taget och skär sedan i bra sushi storlekar, exempelvis 4-5 cm. Rulla rullorna i sesamfröna alternativt i chiafröna. Låt stå kallt ett tag innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!