onsdag 11 mars 2015

Träning och Mat - pepp och tips

När man för in en ny diet/matrutin och träningsrutin, så vill man ju gärna att det ska börja synas redan efter den första workouten.

Helst oxå redan då man står i matvaruaffären och inhandlar sina nya råvaror.
Men så är oftast inte fallet.

Så tänk på detta:
"Det tar 4 veckor för dig att se de första förändringarna på din kropp,
8 veckor för vänner och familj,
Och det tar 12 veckor för resten av världen
",

så fortsätt kämpa.

Varför ska det ta sån väldans tid att gå ner i vikt? Det är ju för att man ställer om sin ämnesomsättning och livsstil. då tar det tid. Det finns tyvärr inga genvägar till ett mer hälsosamt leverne.
Verkligen tyvärr, jag älskar mina myskvällar med bullfat och varm choklad. de är nu utbytta till en kopp the och något hälsosamt tillbehör.

Att ha en vän eller två som stöttar och förstår, är med och tipsar och smakar på de nya maträtterna, kan vara väldigt behjälpligt. Jag har två såna, tyvärr inte tillräckligt fysiskt nära så man kan ta PWs ihop, men ändock nära.
För träning är ju viktigt det med, inte bara mathållningen.
Jag tänker så här:
"Svett är Fett - som gråter" moahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!