måndag 1 juni 2015

Sluta röka, snabbt och enkelt

När man pratar om att sluta röka får man ofta höra solskenshistorier om hur enkelt det varit
eller hur snabbt folk har kunnat sluta.
När man sen själv ska "fimpa sista ciggen " är det allt annat än solsken och rosa moln.

Jag bör nog tillägga att jag inte röker, har aldrig rökt. Men min mamma har varit slav under nikotinet, med undertryck på ordet "har".

Så därför intervjuar jag min lilla mamma i denna utlämnande serie om hur hennes väg till ett cigarett-fritt liv gick, och jag kan lova att det inte är några rosa moln eller vidare solsken här inte - förrän i slutet.



Idag är det tio år sedan det vart rökfritt på krogen och det ligger inne för förslag om att förbjuda rökning på offentliga platser så som uteserveringar, busskurer m.m. Förlaget välkomnar jag glatt, men jag kan förstå att detta kan bidra till en besvärlig vardag för många, så därför hoppas jag att denna serie kommer att hjälpa er på vägen!

(Inlägget kommer i eftermiddag - välkomna då!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!