lördag 12 december 2015

DIY Pyssel Vackra Julkort

Att få julkort är något jag tycker är supermysigt, det gör mig glad att någon i dessa
stressade tider tagit sig tiden att sätta sig ner och skriva ett kort till mig.

Ja - de där korten som redan har text klar och man bara skriver under på är välan sisådär, ändå tanken som räknas, men jag tycker att man faktiskt kan ta sig tiden att skriva en personlig rad då man ändå sitter och "signerar".

Det gör många glada att få ett "personligt" brev i brevlådan, särskilt nu - då det mesta som kommer i brevlådan bara är antingen räkningar eller reklam.
Mailen bombarderas däremot utav julhälsningar och annat. Men,usch så opersonligt det känns.
Näe, så gör någon glad, sänd ett julkort!
Här nedan har jag gjort en enkel beskrivning på hur man lätt kan göra egna superfina julkort:

DIY: Vackra Julkort:

Du behöver: 
Sax
Papper, gärna flera färger
Lim
Glitter

Gör så här: 
Ta ett A4 i valfri färg, klipp det så att det bli 29 cm på bredden och 13 cm på höjden.
Märk sedan ut enligt bilden och vik därefter.
På ett andra papper kan du nu märka ut och klippa ut 2 bitar som är 10 cm höga och 4 cm breda samt en som är 10 cm x 8 cm. De får gärna vara i en annan färg mot "grund"pappret.

Limma på extrabitarna så som ni ser på bilden, låt torka.
 
Gör ett motiv på ett annat papper, dekorera med glitter och fäst det med halva sidan (du limmar bara halva motivet) på den ena delen av kortet.

Dekorera resterande delar utav kortet med glitter och Voilá så har du ett vackert julkort.
Nu krävs bara lite fantasi av vad du ska skriva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!