fredag 15 januari 2016

Tips på ett bra gästrum

Till helgen kommer Mamma på besök, de ska bli så härligt att träffa henne igen.

Det är ju nu ett halvår sedan vi flyttade från storstaden till lilla landsorts kommunen på västkusten och vi kan inte ses lika frekvent som vi gjort tidigare, något som jag tycker är tråkigt då jag är en riktig mamma- och pappagris hihi.
Så självklart har jag gjort gästrummet redo och i och med det så tänkte jag berätta för er hur jag fixat där.


Gästrummet (som egentligen är mitt kontor vilket nu med lite småfix - där skrivbordet ersätts med en uppblåsbar dubbelsäng) har sängen bäddad med tre kuddar, tunt täcke och en skön filt. Lilla läslampan tänds alltid inför ett besök och korgen med miniflaskorna uppdateras jämt. I första lådan i byrån, finns huvudvärkstabletter, bindor, plåster och extra toalettpapper.
I andra byrålådan ligger extra lakan och en filt till.
På väggarna hänger små personliga tavlor gjorda av mig och en liten "personlig välkomstlapp" i en tavleram som är lätt att byta ut.
På den personliga lappen står även wi-fi lösenordet och en liten trevlig anekdot till vårt senaste möte.
Allt för att få gästen att känna sig uppskattad, efterlängtad och välkomnad.

1 kommentar:

  1. Så mysigt! Lite hotell-känsla över det hela fast ändå väldigt mycket mer personligt!
    Den dagen jag får ett gästrum kommer jag garanterat ta till mig av dina tips!
    Kram

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!