fredag 19 februari 2016

Städa ur kylskåpet

Yolanda Hadid´s Kylskåp
Det är jobbigt och omständigt, men med rätt metod och grejer, så går det rätt snabbt att städa ur kylskåpet.

Kylskåpet är ju platsen för merparten av all vår mat och det bör rengöras minst två gånger i månaden, men helt ärligt -
vem gör det?

Så därför tänkte jag nu passa på att ge lite tips runt hur ni rengör, planerar och håller ert kylskåp rent och fräscht.

Det första ni måste göra - såklart - är att tömma kylen. Se till att slänga sådant som är gammalt. Stäng av kylen och låt dörren stå på glänt.
Plocka ur alla hyllor, lådor och annat löst och lägg dessa i badkaret med lite diskmedel. Diska och ställ dessa på tork.
Rengör inuti kylen.
Nu kommer det roliga: 

Organisera ditt kylskåp

Jag har iallafall dryck, mejeri, högst upp i kylen, sen förvarar jag pålägg osv, nedanför et blir det ägg och syltburkar och längst ner har jag plats för grönsaker.
Men jag måste verkligen erkänna att jag gärna hade velat ha ett sådant kylskåp som Yolanda Hadid (fd. Foster) hade i sitt hus. LOVE IT!
Ett enkelt tips:
Har ni mjölkpaket ståendes i kylskåpsdörren? Sätt platsfolie på insidan av kylskåpsdörren och vänd sedan mjölkpaketen med öppningen in mot dörren, då - om dörren öppnas häftigt, skvimpar mjölken ut mot plastfolien och inte ut över din tröja, plus att insidan av dörren då blir lätt att torka av.

1 kommentar:

  1. Städa kylen två gånger i månaden... hmm nej det kan jag ärligt säga att jag inte gör.
    Men vi har samma uppdelning på våra hyllor :)

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!