tisdag 19 april 2016

Ge dig 21 dagar för att få en hälsosammare livsstil

Jag vet att jag har skrivit om detta förut. Nu skriver jag om det igen, kanske inte bara för er, mina fina läsare, utan för mig själv.
För.

Det tar kroppen och psyket 21 dagar att lära in ett beteende. Att få en hälsosam livsstil komma att bli en vana.

Så.
Nu börjar mina 21 dagar. Till hjälp att klara sötsuget och först besegra det blir citronvatten, gurkvatten och the. Till mellanmål blir  det fröknäcke och olika kvarg smaker och till frukost och middag blir det lågkolhydratkost som gäller.

Utöver detta blir det en daglig dos av pilates, antingen på morgonen eller kvällen - samt dagliga promenader i rask takt.

Jag vill även passa  på att säga att jag gör detta för att få en hälsosammare livsstil, inte för att gå ner i vikt (även om det vore ett plus)  eller för att satsa på "beach 2016" . Nej jag vill vara mer hälsosam  för att orka med och finnas här för mina nära och kära i många år framöver.

Har jag någon som "hänger på"? Skriv en kommentar eller maila mig genom formuläret i högerspalten så peppar vi varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!