tisdag 16 augusti 2016

Gott smaksatt vatten

Jag älskar smaksatt vatten, med bubblor - och utan.Därför har jag oftast två färdiga flaskor i kylen - så man kan ta när man vill, om man bara är sugen på något - eller törstig som bara den!

Mitt favoritvatten är smaksatt med mynta och lite lime, men idag har jag gjort ett med vattenmelon och ett med citron. Men smakvariationerna är oändliga!

Vad du ska tänkta på när du gör smaksatt vatten är att det du stoppar i flaskan, bör vara dubbelt så liten i diameter, så att du vet med säkerhet att du får ut det igen när det ska bytas/diskas.

Jag brukar låta en färdig flaska stå någon timme innan jag tar utav den, man får hålla tummen lite för, så man inte får frukten(eller vad ni nu har) i sitt glas. Sedan när jag tagit ett glas, brukar jag fylla på med mer vatten i flaskan, för att sedan låta den vila igen.

Detta är läskande, gott och billigt, ett bra tips för de där varma sköna soltimmarna under parasollet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!