fredag 11 december 2015

Min Nobel-outfit

Jag brukar inte sitta framför tv:n och kolla på Nobelfesten, inte heller på prisutdelningen, men jag gillar att kika på klänningarna.

Om jag ska nämna något så är det iallafall kul att i år är en svensk (fast han har bott i Storbritannien i 30 år...) med och får nobelpris för forskningen ihop med två kollegor till. De har funnit att DNA reparerar sig självt då det gått sönder.

Men tillbaka till klänningarna!
I år är ju Kronprinsessan Viktoria gravid, så oxå Prinsessan Sofia. Båda två var strålande vackra  (nope har tyvärr ingen bild, en ingen ha väl missat löpsedeln). Prinsessan Madeleine såg tyvärr väldigt tantig ut i sin tillknäppta klänning. Dam(m)ig och trist - minuspoäng!

Hade jag fått gå på en gala eller fin fest så som Nobelmiddagen, hade jag valt något liknande som jag satt ihop på bilden. Jag gillar blandningen på klänningen då jag ofta gillar att ha ombyte och i och med kort i fram och långt i bak på klänningen - så får jag det bästa av två världar. Sen en massa bling så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!