fredag 4 maj 2012

Stjärnorna på Slottet

Svt´s årliga satsning på Stjärnorna på slottet ser ut att vara en blandad kompott, som alltid.
Det finns personliga favoriter - och även personliga "uschingar".
Det hela kommer att spelas in utanför Kristianstad, på Bäckaskogs Slott.

De som kommer att vara med är Ewa Fröling, Philip Zandén, Robert Gustafsson, Barbro "Lill-Babs" Svensson och Claes Malmberg.
Den sistnämnda var jag väldigt rädd, eller ja, reserverad emot som liten. Han gjorde en roll som karaktären Ronny Jönsson, en frustrerande skåning i skinnkläder och svettig hy, som skrek så att det spottade ur munnen, hua!
Men jag vet ju idag att det är ju inte den han är, efter för stora intag av både alkohol och droger, har han vänt sig till buddismen och funnit ro. Det är säkert bra. Det verkar ju så iallafall.

Robert Gustafsson, är ju en komiker och de kan ju vara svåra att ta på allvar, så jag tror faktiskt att vi kommer att få se väldigt lite komik från hans sida, för jag kan förstå att han vill passa på att visa sin mer allvarliga sida.

Lill-Babs, har jag gillat ända sedan liten. Hon har alltid varit så glad och trevlig, och så har hon ju haft underbara skor, alltid älskat hennes skor! Tror att det var genom henne och Dolly Parton som jag först fick upp ögonen för de underbara klackskorna.

Vill du veta mer om tv-programmet? läs lite här
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14775696.ab

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag ser på Din bloggsida om Stjärnorna på Slottet att Du Utnämner Ronny Jönsson till skåning. Ack så obildat. RJ tillbringade största delen av sitt liv runt Mölndalsbro = skulle föreställa en Mölndalsbo

    //Christian

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) nu var det nog lite mer till hans dialekt - som jag tyckte lät som mot skåne hållet - jag är inte superduper på dialekter - så har nog både ett o annat att lära :)
      Men i grund o botten så är det ju en go Göteborgare som gör rollen - även om jag är glad att han inte gör den roller mer. förhoppningsvis

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!