fredag 15 juni 2012

Sommarpratare

Något som jag tycker är mysigt på sommaren är att sitta på balkongen med en iste och lyssna till sommarpratarna.
Jag börjar duktigt första veckan att sitta bänkad vid radion då programmet ska till att börja. Veckan efter kommer jag på mig själv att jag missat både ett, två och kanske tre avsnitt. Typiskt.
Därför älskar jag att Sveriges Radio har gjort som så att jag kan lyssna till sommarpratarna när jag vill och kan.
Ibland då det regnar och jag vill passa på att städa, kan jag känna mig glad att jag "sparat" några program som jag då kan lyssna till.

Det här med sommarpratare är lite nytt för mig. Hela grejen med radio försvann lixom för mig i samband med att Tracks listan lades ned. Om ni minns den, kanske inte, men ändå. Radio är något jag ej lyssnat till så mycket , förutom morgonshowerna då.

De morgonpratarna jag absolut ej vill missa är iallafall:
Anja Pärsson, David Hellenius, Yngwie Malmsteen, Emma Wiklund, Christer Björkman, Soran Ismail, Hannes Holm, Stefan Löfven, Johannes Brost, Martina Haag och Henrik Dorsin.


Mer info? klicka på länken nedan :)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=5148324

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!