tisdag 17 juli 2012

Få en kick-start till träningen!

Ok. Jag ska vara ärlig. Jag behöver träna liiite mer än vad jag gör, röra på mig, få upp flåset.
Jag har försökt med en det ena, en det andra.
Inget håller i sig.
Så kom jag på det måste ju finnas nåt sätt att kunna få sig en kickstart, så man kommer igång och sedan får den där känslan och rutinen som gör att träningen liksom bara faller sig in utav sig självt.

Belöningar. Belöningar är det vi människor funkar bäst inför. 

Så jag drog iväg till närmsta affär (i mitt fall är detta en Willys-butik) där jag vet att de har träningskläder. För ärligt så anser jag att för att gå powerwalks behövs inte så avancerade grejer.




Ändå kom jag hem med både sport-bh, tanktop, t-shirt och byxor. Till himla bra priser!!
Märket är Pierre Robert, och de är supersköna!! 

Just nu har de ju även OS-kollektionen, vilken gör att man känner sig sådär lite extra sportig.

Sportbh:n ger ett bra stöd och är väldigt skön att använda utan att skarva, t-shirten är i microfiber - som gör att jag känner mig sval och byxorna. åååh, byxorna.
De peppar mig nog mest. De får mig att känna mig smal, ja eller, smalare, de håller in lite grann, och håller låren på plats - om man säger så, haha.
De har en praktisk liten ficka som perfekt får plats med mina nycklar och min mobil, perfekt!

Det var den belöningen jag behövde för att kickstarta mig, nu jäklar ska jag hålla igång det oxå! Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Jo, det var det där med att komma igång...jag skulle börjat i måndags...men idag då ska jag komma igång igen :) kram Diana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till Diana! Se bara till att göra det du tycker om - eller lyssna till bra musik under tiden - så åtminstone underlättar man lite för sig själv :)
      Kram!!

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!