fredag 19 oktober 2012

Ta vara på resterna efter tacokvällen ;Quesadillas

En perfekt snabbmiddag om du har lite taco-köttfärs över (vilket man oftast har efter en tacokväll) är detta recept på quesadillas, stavningen - underbar.

En person äter ca 1½ quesadillas, så ni vet hur mycket ni ska ha.

Sätt en stekpanna på ljummen värme, det får  inte stekas för hett och inte för svalt.
Du behöver:
Tacobröd
Riven ost
Rester från tacokvällen

Lägg i ett tacobröd i stekpannan, strö över riven ost och låt denne smälta.
På halva brödet lägger du sedan det du vill ha i din quesadillas, ex. köttfärs, tomat, lök, fetaost, sallad, lite av allt.
Alltså endast på halva brödet. När du lagt på det du vill ha på din quesadillas vänder du över den "tomma" sidan (alltså den som bara har smält ost på sig) så att de limmas ihop. Upp på en tallrik och mums!

5 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in hos mig ;) Tacos är supergott och väl uppskattat här i familjen.
    /mia

    SvaraRadera
  2. Mmm, ser gott ut.
    Tack för tipset.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. mums, det är gott och enkelt! vi bordsgrillade en massa i fredags så jag måste nog köpra en pizza idag som vi sätter alla påläggsresterna på :)

    SvaraRadera
  4. Det låter gott, speciellt om man äter kolhydrater:-) Nu gör jag ju inte det, så det får bli något annat för min det.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset!! Vi får alltid massor av bröd kvar. Ska absolut testa.

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!