onsdag 19 december 2012

Söt och bra gå-bort-present

En söt (i dubbel bemärkelse!) värdinne-gåva är denna lilla present, som man enkelt kan förbereda ett bra tag innan. Jag har ett litet lager av inplastade marsipangrisar i kylen, perfekt för att plocka fram då man ska gå bort.

Marsipan gör jag gärna själv, det är super-enkelt - även om det finns väldigt mycket sånt i butik nu.

Receptet har jag här.   Beskrivningen på grisarna hittade jag här.

Lådan är något jag har fått tidigare, brukar spara på mig sånna, men annars är det rätt enkelt att vika till en sådan. (Noterar till mig själv att jag ska göra en steg-för-steg beskrivning).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!