fredag 28 december 2012

Städa bort julen

 Nu inför nyår rensar jag ut tomtarna - och granen.För runt nyår känner jag att det är fest och tid för nytt, då vill jag inte ha kvar tomtar och röda juldukar.
Så för mig försvinner det mesta av julen idag. Stjärnor och diverse julbelysningar får däremot stanna kvar.

Allt det här kan man ju göra i ett nafs, men låt det ta lite extra tid, så blir det enklare nästa år - då allt ska upp igen.
Passa på att dammtorka tomtar osv. som stått framme, lägg julgranskulorna i sina kartonger och finns inte de längre – lägg dem i genomskinliga påsar så att du ser vad som finns inuti.
Se till att ha koll på sladdar och kablar genom att surra dem runt en kartongbit, för att sedan sätta dit en lapp om vart sladden går.
Julblommorna kan man ta tillvara på genom att flytta om dem till andra krukor och korgar, hyacinter och andra lökväxter kan man skölja av och sätta ner i rabatten då våren kommer.


Nu längtar jag efter det nya året - och våren...






1 kommentar:

  1. Jag längtar också! Imorgon ska jag också plocka undan lite tänkte jag :)
    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!