måndag 18 februari 2013

Vårens planer

"Att plantera i sin trädgård är att sätta frö i sin framtid" - hörde jag ofta mormor säga.
Men jag bor ju i lägenhet, på tredje våningen och har en betong balkong. Inte alltid supermysigt när man vill påta och fixa med blommor.
Det brukar bli överfulla balkonglådor och krukor som trängs istället. Finns det hjärterum så finns det stjärterum brukar jag tänka, men ändå förbanna den lilla ytan vi har i solen utanpå husets fasad. Fanken vad jag vill ner till bottenvåningen, eller ännu hellre bort till en egen liten stuga. men men, det kanske kommer.

Till dess får jag planera den ytan jag har "blitt tilldelad". I visionen blir det trä golv och trä-inklädda väggar, klätterväxter på två av sidorna, ljusslingor och vackra rosor. Den som lever får se. :)

Just nu står vårat hus oxå i förberedning inför att bli en BRF, förhoppningsvis har jag då större möjlighet till att byta till mig något med en uteplats. Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!