onsdag 6 mars 2013

En vårig lunch med frästa morötter och blomkålsmos

Efter en solig promenad ville jag äta något lite mer nyttigt.
Så eftersom jag försöker mig på lite smått det här med no carbs igen, så har jag sedan tidigare gjort blomkålsmos. Till det ville jag idag passa på att fräsa upp de tre stackars morötterna som låg i svalen helt allena.

Detta behöver du

1 Blomkålshuvud
2 msk grädde
salt, peppar, vitlökskrydda
3 morötter
2 msk olivolja
½ tsk soja

Börja med moset:
Lossa blomkålsbuketterna och koka upp dem, de är klara då de är någolunda mjuka. Mixa dem tillsammans med grädden till ett jämnt mos. Krydda med kryddorna.
Skala morötterna, skala sedan ner dem i en stekpanna med olivolja och soja, låt fräsa 1-3 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!