onsdag 3 april 2013

Lätt Lunch i vårsolen

Påsken är över och våren nalkas. Härligt.Solen skiner, himlen är blå och imorse såg jag några krokusar
Efter en sån här "ätar-helg" behöver jag lugna magen och midjemåttet något och därför köper jag ofta extra lax - eftersom den oftast är lite billigare runt påsk-jul-midsommar.
Så till lunch idag blir det hedeliga No Carbs som får återinträde i min vardag.
Ja eller iallafall ett kärt återbesök.

Dagens lunch består utav två-tre lax skivor (kallrökt lax) en äggröra bestående utav äggvita (fanns faktiskt att köpa en en liters-dunk med endast äggvita i vid affären) lite salt, peppar och såklart - min räddare i smakvärlden - lite provencal krydda (finns att köpa en liten pappersask i frysdisken med hackade provencalkryddor).

Sedan blir det lite undanplock utav påsken och lite fixning i gästrummet, har köpt en ny säng så där ska det nu fixas till.
Bilder kommer sedan såklart ;)
Men nu blir det lite jobba av innan daten med Mr.Sucky* tar vid.

*Mr Sucky - Dammsugaren ni vet ;)
som envist letat sig upp någon centimeter ovan istäcket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!