onsdag 21 augusti 2013

ny mobil - på gott och ont, samsung galaxy s4 mini.

Nu har jag gjort det. Jag lämnade in min kära, trogna mobil, en HTC Sensation, på lagning.
Väl där i butiken så lockades jag av fromma ord, lovsånger och ett snyggt skal - till en Samsung.
Samsung Galaxy s4 mini, i vitt skal med nästan lite pärlemor finish.
Den i princip talade till mig, lockade mig och jag kände "det här kan nog bli bra".

Samtidigt kände jag mig oerhört falsk gentemot min trogna vapendragare HTC:n. En vars bilder blir kanon, internettet är snabbt och apparna är grymma.
Men det vart ett byte iallafall, en uppgradering enligt dem bakom disken. Men jag vet inte riktigt ännu. förälskelsens rosa moln har börjat skingra och jag anser nu att kameran, njaaaaa- inte är grym alls. snarare medioker. Ingen focus knapp eller nåt, bara olika lägen, där alla påminner om varandra.
Appparna. dessa jävla samsung appar som fylls i telefonen!! avinstallera, avinstallera och åter avinstallera...

Näe, jag ska ta o ringa kundtjänst imorgon och få dem att åtminstone hjälpa mig till en sån grej där jag kan sätta focus på det jag vill i den bilden jag tar - utan att behöva använda mig utav efterbehandling. grrrr.
så the crush goes on... i dubbelbemärkelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!