måndag 4 november 2013

Toa dekor

Inne på barnens toalett kan det ibland vara lite kaos.Stressiga morgnar och många vänners besök leder ibland till att det är droppar där droppar inte ska vara...
Så för att pika, snällt och trevligt - som faktiskt funkar, har jag satt upp följande tavla nära toalettsitsen.

Texten är "If you sprinkle when you twinkle, please be neat and wipe the seat". Detta funkar bra på engelska då vi har äldre barn och vuxna för den delen...

Barnen har vitt och svart på sin toalett, ni minns väl när jag gjorde om den va? kolla här
Efter det att väggarna målades om och jag höjde golvlisten så tillkom några av farmors gamla trasiga "guld"ramar, de lackades i svart och på ena väggen sitter nu barnen svart-vita porträtt i dem och sedan har de som sagt fått en liten tavla vid toalettsitsen.
Sedan har det även tillkommit en matta på golvet i svart med liten vit text.
Helt ok tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!