tisdag 19 augusti 2014

Recept: NoCarb Bounty Bollar


Ibland är det gott med något sött, utan att behöva vrida sig för mycket från sin LowCarb-diet, LCHF eller NoCarb.Då är detta recept super gott och påminner starkt om godiset Bounty.

Här har jag då ett något modifierat recept från originalet - som är från bloggen 56kilo.se

Detta är alltså BountyBollar!
Du behöver:
3+2 dl Kokosflingor - japp alltså 5 dl
5 tsk Kokosfett (jag använder Kung Markattas kokosolja)
1 msk Honung
2 msk krämig Kokosmjölk
1 tsk pressad Citronsaft
2 krm malen vaniljstång (jag har en sån där kvarn , vari jag har torkade vaniljstänger)
150 g mörk Choklad  70%

Gör så här:
Blanda 3 dl kokosflingor med kokosfettet. Mixa med stavmixer eller matberedare tills du har en slät smet. Tillsätt resterande kokosflingor, citronsaft, honung, kokosmjölk och vanilj. Mixa allt till en bra röra.
In med kokosröran i klen ett par minuter.
Smält chokladen i micron eller i ett vattenbad.
Ta ut kokosröran och gör bollar av seten, rulla dem med hjälp utav skedar i den smälta chokladen och sprinkla över lite kokosflingor.

Serveringstips: sprinkla över lite havssalt,, det är supergott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!