torsdag 11 september 2014

September = Städning

Som ni redan vet så gillar ju jag ordning och reda.
Fredagsblommor är ett måste
då håller man igång städningen

Ett fint efterhållsamt hem, är enligt mig ett glatt hem. Man behöver inte få ångest för dammråttor eller en massa saker om ligger på fel plats.
Så länge man går efter den lilla 15-minuters regeln.

Vad är det då? Undrar ni nu.
Jo, jag brukar, en kvart varje kväll, gå och plocka saker till rätta efter det all lilla familjen röjt runt här hemma.
Lägga vovvarnas saker på plats, ställa disken tillrätta i köket, ha ordning bland skor och jackor i hallen.
Har man det klart finns det ju lite andra saker man kan kika på – att toaletten är ren och hanfatet iordninggjort, filten i soffan ligger vikt och att reklamen är bortrensad.
En av de sakerna som inbjuder till ett rent hem är faktiskt att ha en ren och grej-fri diskbänk.

Mer om mina tips kan du läsa här eller här, eller helt enkelt gå in i högerspalten och klicka på etiketten "tips"

2 kommentarer:

  1. Bra tips det där! Ska tänka på dem nu när vi ska flytta till mindre...
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack -- va kul att du tyckte om det :)

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!