fredag 16 januari 2015

Vårnyheter från FORMEX 2015

Nu har alltså FORMEX-mässan dragit igång. Allt nytt som kommer i vår och sommar till affärerna, finns nu under ett tak, stockholmsmässans.

Det är så himla mycket, massor att se och perfekt för mig som bloggare att få koll på trender och vad som kommer.
Vad jag kunde "nappa upp" var, 50-60tal blir stort. Det känns som om trenden "rent trä", utan färg eller så blir allt starkare (ingen favvis hos mig) och sen klara rena färger.

Jag har, som ni ser på bilden tagit ut ett axplock av mina favoriter på mässan.

Som ni vet sedan tidigare,  älskar jag änglar (har ju en ängel i varje rum i tron om att det underlättar för min skyddsängel). Därför vart jag överlycklig att se min nya favorit glas-designer Sara Woodrow göra en ny serie,för Orrefors/KostaBoda som då kallas "Guardian Angel".

Jag bara måste ha den serien!
Vill ni läsa mer om Sara Woodrow, kan ni läsa mitt inlägg här,  eller gå direkt till hennes sajt här.

Annars var det en hel del påsk som gällde just nu, vilket är förståeligt, jag dröjde mig kvar bland floristernas domäner och bara njöt av blomdoft och buketter. Med tanke på att vi går i hustankar så kikade jag lite extra på trädgårds-tillbehörs-utbudet och jag fastnade för trädgårdsslangen från Garden Glory, jag gillade även deras nya brevlåda som påminner om en Chanelväska, men tyvärr kändes den lite ostabil och svåröppnad :(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!