fredag 30 oktober 2015

Äntligen tillbaka i ekorrhjulet

Den här fredagen har vi längtat efter, jag och Maken!

Det är denna dag som vi påbörjar vårat riktiga, nya liv här nere vid västkusten. Makens jobb börjar från och med idag och jag återgår till mina rutiner (ni vet - jobba lite, städa lite, fixa lite hihi).

Jag måste erkänna att Gu så skönt att vara tillbaka i ekorrhjulet!

Så idag vart det en snabblunch a´la no carbs, gjord på hackade tomater, en schalottenlök, salt och peppar, stekt tillsammans med tå äggvitor och serverade sedan med en halv mozzarellaost.

Många frågar mig vad jag gör utav äggulorna - de sparar jag till vovvarna som gladeligen äter upp dem.

Vad händer så idag då? Idag flyttar det in nytt folk på gatan, i huset tvärs emot oss. De ska visst vara från Italien. Hoppas bara att de gillar vårat träd som fått ljusslinga i sig... Den som lever får se, vi ska tända trädet idag, för idag är det lite festligt då granndottern fyller år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!