onsdag 21 oktober 2015

Betala med din tid för våra ungdomar

Jag skrev ett inlägg igår om våra ungdomar och deras behov att ha ett tryggt ställe att gå till,
en "safezone"till exempel en fritidsgård.
Jag fick en del mail efter det -tack för fina or från er läsare, samtidigt som jag inser att  det är så många föräldrar och ungdomar som efterlyser just detta i sina kommuner.

Vi "betalar med vår tid"

Just  idag ska faktiskt jag ner och hjälpa till som "ledare" på "vår" fritidsgård som startats utav den lokala idrottsföreningen - så himla bra!
Att jag som förälder kommer och hjälper till - tycker jag är självklart, även om det finns en betald, utbildad fritidsledare på plats, räcker inte pengarna till för en fritidsledare till -  så vi föräldrar får hjälpas åt och "betala" med vår tid.

Men vad gör man inte för att låta sina ungdomar få sin "safezone". Jag är personligen glad att den startats i vår kommun. Sonen satt  tidigare endast id datorn och nu är han där tre gånger i veckan, spelar pingis, biljard eller umgås med kompisar - på riktigt och inte vid en dataskärm! Så himla bra - verkligen.


Så. Det minsta jag kan göra, är att ställa upp med min tid. För min ungdoms skull. Och era.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!