onsdag 2 december 2015

Gör en enkel gåbortpresent

Ibland blir man inbjuden till saker i sista minuten. Då är det skönt att ha lite grejer hemma.
Jag brukar oftast satsa på små söta krukor med söta "mini-blommor" i.
Man kan göra det hur som helst men mitt (och floristens) bästa tips är ju blomman Plättar i luften.
Den fungerar del som utfyllnad men även för lite busighet och liv i arrangemanget. Helt kanon.
Det händer lixom något.
Jag tackar verkligen min florist för detta tips, så bra!

Så till just denna lilla gå-bort-present (ja för jag tycker inte att man kommer till en fest eller bjudning tomhänt) har jag en hyacint och en rosa julstjärna i en liten oval kruka - och för att inte få den så stel och traditionell, valde jag en rosa jultjäna och en plättar i luften-blomma, så känns den mer glad och levande ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!