tisdag 17 april 2012

Lycka

Alla vill ju vara lyckliga.
Hur blir man då lycklig? Eller lyckligare?

Får mig att tänka på olika tankeord så som "den som gapar efter mycket - förlorar ofta hela stycket" eller "Mycket vill ha mer"...
Man kanske ska ta och nöja sig med det som är, stanna upp i vardagen och vara glad för det man har - inte vad man kan få.

Att vara lycklig är väl att kunna skatta sig glad för dem och det man har i sin vardag - varje dag.

Man ska nog inte kasta bort den vardagliga lyckan genom att drömma sig bort eller fantisera om saker man kan få eller göra, eller minnas det man haft eller hade...

Jag kan iallafall säga att jag är lycklig, lagom lycklig. Jag har små drömmar - på så sätt slipper jag tunga ok och krav på mig själv, och alla mina smådrömmar är en bit på väg till en stor dröm :).
Så passa på att lev i nuet, njut och skatta dig lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!