måndag 23 april 2012

Städväder

bild av Gil Elvgren
"Man ska va glad att det är väder över huvud taget" - ett citat av Pippi Långstrump, som får mig att tänka på att man kan ju passa på att vara glad ändå för regn-och-grå-väder, även om det är svårt.
Här hemma idag ska jag passa på att städa lite grann, flytta runt lite smågrejer som jag tror passar bättre på andra ställen. Sen ska jag "treata" mig med lite nyinköpta blommor, en tråk-grå-regn-måndag som denna.
Jag ska ta lite bilder sen så får ni se vad jag gjort :).

Igår var maken och jag på restaurang,skönt att komma iväg, bara han och jag. Vi firade att det var nio år sedan vi träffades, nästa år blir det ett decennium!  Jag åt en underbar skaldjurspasta, mums, synd att man inte kommer iväg oftare.

mumsig skaldjurspasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!