lördag 19 maj 2012

Brunch i solen

Vad härligt det är att få vakna till sol och fågelkvitter!
Äntligen Lördag! Denna lördag ska vi bara slappa, med tanke på att vi ska demolera vardagsrummet och sovrummet imorgon, inför det att målaren kommer hit.

Jag passade idag på att göra mina snabbscones och så tog jag fram min aprikosmarmelad, mums, den marmeladen är verkligen solsken på burk!!

Recept på den finns här (kommer snart)

Nedan finner ni snabbscones receptet, som blir till 12 härliga morgonbullar.

Du behöver:

* 100g smör , som har blivit rumsvarmt
* 9 dl vetemjöl
* 1 msk bakpulver
* 4 dl mjölk
* lite salt och lite socker

Blanda ihop allt till en rätt kladdig deg. Klicka ut 12 kluttar deg på bakpappersklädd plåt.
Sätt ugnen på 175° och grädda scones i ca 12 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!