lördag 5 maj 2012

En dag vid Drottningholm´s slott

Drottningholms slott

Jag hjälper trädet upp...
Den obligatoriska våfflan



Blommor ,blader och jag

L
ite kyligt var det allt i luften idag, men det vart iallafall ingen snö - som meteorologerna hade varnat för.
Ja, för vem vill ha snö i Maj?

Vi (maken och jag)tillbringade eftermiddagen på Drottningholm, Doris fick hålla sig hemma, men vi sa att nästa gång ska hon få följa med. Det finns ju så mycket att göra där med sin vovve. T.ex. vara på hund-öarna, helt underbart för våra fyrfotade vänner!

Hurusom, vi promenerade runt och tog lite kort, som ni sett ovan, fikade med den obligatoriska våfflan och kaffe, sen gick vi vidare upp till "Kina slottet" där de sålde Penséer i alla möjliga former!

Så ikväll ska jag ta och måla om lite krukor, så att de alla blir vita och fina, då maken ville ha lite mer färgsprakande penseér än vad jag vanligtvis hade valt. Men det kommer att bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!