tisdag 22 maj 2012

Grovstäda!

Inatt var det andra natten med sovrummet och vardagsrummet nedpackat, fy vad jobbigt det börjar bli att sova med madrasserna på golvet. Eller man kanske bara är bekväm?
Först natten var ju ok, då kändes det som om man hade en övernattning, Doris låg tätt intill mig - då även hon kände att något var i görningen. Det är ju lite äventyr att sova "på golvet".

Men som sagt andra natten, mjaaaa, inte lika "går-på-rosa-moln-vad-mysigt-med-renovering".
Grejer överallt, trångt, hittar inget, och på natten, Doris ligger tätt intill, så att så fort man rör på sig morrar hon lite för att påvisa vars hon ligger så hon inte blir pannkaka. Till slut gav iallafall Doris upp och lade sig i sin korg som för tillfället är intryckt i köket.
Lillprimadonnan har iallafall val.

Eftersom det ser ut som det gör och jag har mitt tillhåll i köket, så tänkte jag passa på att grovstäda.
Ni vet, när man plockar ut allt från ex. skafferiet, torkar ur det, torkar av alt, och in med det igen :).
Känns skönt oxå att göra inför det att vi får gäster.
Så det är min dag. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!