fredag 29 juni 2012

Fredag & Filmtips

Fredagkväll och ikväll har killarna i familjen (Maken + Sonen) bestämt att det är filmtajm.

Filmtajm innebär ofta en väldans massa väljande av film och att jag ska duka fram en massa gottisar (onyttigheter).
Men ikväll blir det tacochips, salsa, gucamole och gräddfil. Jaja jag har köpr jordnötsringar åsså, men asså, jag ska försöka få dem att äta det mexikanske först. :)

Filmerna vi ska välja emellan är komedin med något överdrivna Martin Lawrence , National Security.
Visst killarna lär tycka att den är superrolig, jag får nog kika med ett öga, ge nåt artighetsskratt, medans jga piffar Doris lite.
Annars har vi ju mitt val, Stone. Det är en thriller med tre av mina favvoskådisar, Milla Jovoich (från de där zombiefilmerna; Resident Evil och även från Faces in the crowd t.ex.) Edward Norton (är ju kanon i filmerna Primal fear, Fight club och American history X) den tredje som är med i denna film är Robert de Niro (som jag älskar i GUdfadern, Cape fear, Analyze this + that, Meet the fockers , oj listan kunde göras lång, så jag slutar där.)

Trevlig Fredagskväll där ute :)

4 kommentarer:

  1. Här är det också filmtajm, men en skräckis så barnen är förpassade till ovanvåningen och jag vet inte om det här är ngt för mig :) (ser fram mot när 'water for elephants' kommer i brevlådan, mer min genre :)
    Tack för titten hos mig, jag blev så glad, roligt när nytt folk hittar dit!
    Så fin blogg du har. Har tittat runt. Älskar dina foton från Kroatien, hoppas komma dit ngn gång i framtiden.
    Ha en trevlig filmkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack så mycket, Kroatien är verkligen att rekomendera, och då understryker jag Split, Hvar och Brac , Dubrovnik är underbart i sig - men något dyrare och med mer turister. :)

      Jag följer och kollar hur du tyckte om Water for Elephants :)

      Radera
  2. Jag vet inte om jag skulle våga använda en epilator även fast det skulle vara skönt att slippa raka sig så ofta :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) mja det tog tid innan jag tog "sats" och vågaade mig på det, det känns ju - om man säger så, men det är de första sekunderna som gör ont, sen "domnar man av" haha.

      Radera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!