fredag 8 juni 2012

Ledsamma glädjande tårar

Att en sådan glädjefylld dag kan skapa så mycket tårar.
Tur att jag hade solglasögon! HUA! Vad blödig man har blivit.

Var på sonens skolavslutning, nu slutar han mellanstadiet och blir "stor". Nu är det högstadiet som gäller.
Först var det fika med klassföreståndaren, tal hölls och barnen fick sina diplom.
Vid lärarens tal - kunde jag iallafall hålla mig från att få ögonen att fyllas med tårar. Herregud, nu är det inge mer trygghet i låg-mellanstadiet. Nu ska min lille ut i den "riktiga världen" Det hårda högstadiet - där en annan får sådan ångest ifrån. Hua, finns nu inget annat att göra än att stötta på bästa vis.

Antar att jag delar denna känsla med alla föräldrar. Brrrr.

Efter lärarens tal, var det dags för barnens sånguppvisning, det blev en samlad kompott av poplåtar och sommarlåtar för att peppa inför sommarlovet. Vid nationalsången och sommarpsalm var jag glad att vi stod ute i solen och mina solglasögon var stora. Phu.

Men ibland är det glädjande att gråta, befriande på något vis. Nu kan jag släppa, lite, men bara lite... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!