fredag 8 juni 2012

Skolavslutning och mammors tårar

Idag har vi skolavslutning gånger två. Dotra går ut nian, med väldigt bra betyg vill jag tillägga.
Och sonen går ut mellanstadiet.Oj så fort det har gått. Jag minns fortfarande hans första skoldag.

Minns min egen första skoldag..... brrrr *don´t go there*

Det är något speciellt med skolavslutning. Doften av syréener och liljekonvaljer, glada barn i sina finaste kläder och den förväntan som ligger i luften är så stark inför sommaren att den nästan går att ta på.

En liten reflektion är den att de som "lullar" sig mest är många mammor. Tycker att det är lite "roligt" att se , många klär ut upp sig till tänderna, sminkar sig som om det vore en dragqueentävling och gråter på slutet som om det är de som slutar skolan - åter igen...
Kan man inte bara vara fin utan att slänga på heeela sminklådan? eller måste man ha suttit uppe sen fem med pappilljotter i håret? Äh fy nu vart jag så där gnällig igen, sry. Klart att man ska vara fin - och alla har en egen definition av fin.

Nu ska jag fika, sedan fixa mig lite, hihi, ja hrm, får nog stryka det övre stycket förresten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!