torsdag 28 juni 2012

Saft vs Lemonad, och lite inredning på det

Ytterligare fyra flaskor saft vart det idag, mums. Eller heter det lemonad - när den drar åt det lite surare hållet? Vad är skillnaden på saft och lemonad?

Hann även med storstädningen idag, som jag hade planerat för, skönt. Alltid skönt att ha det gjort.
Passade på att sätta upp de gardiner jag fyndade på Ikea sist jag var där (det är ju rea där nu).
Det var de svarta jag hittade, 79:- för två stycken, helt kanon, plus att de behövdes i mitt annars så väldans vita vardagsrum. Här har det varit väldans vitt sedan de nya tapeterna kom på plats, inte för att jag ångrar dem - onej- de behöver bara de rätta asscessoarerna.

Jag passade även på att färga en spetsduk, för att "binda upp" färgen lite mer. vart fint tycker jag.
Nu ska det bli lite soffhäng med Maken, Doris har ju gått och lagt sig för en kvart sen och snarkar gott i korgen.

1 kommentar:

  1. haha.. ja saft och lemonad? ingen aning faktiskt :) oj vad roligt att jag hittade dig som också gillar guldkant på tillvaron - vardagsliv och vardagslyx .. känns som hemma här!

    SvaraRadera

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!