fredag 1 juni 2012

Snooze-fest och lite frågor

bild: Disney
Usch vad jag avskyr när jag ger efter för morgontröttheten! (besvara gärna mina frågor till er längst ner i inlägget)
Att ställa klockan på snooze är nog det värsta jag kan göra, jag blir så seg hela dagen. Idag skulle jag ju städa och fixa, byta bredbandsbolag och dess attiraljer (modem osv. gah!).

Nu sitter jag här med min kaffe och det bara känns som om luften gått ur mig.
Snälla kaffe gör ditt jobb, pigga på mig nu!

:) Det kommer väl snart :) , jag får väl tänka som så att jag fått en liten extra skönhetssömn inför helgen, kanske får man lite rosiga kinder utav det.

Min vanliga morgonrutin i annat fall - då inte snooze-festen infinner sig, är att kliva upp först utav alla i familjen, fixa kaffe och frukost till Maken, som ska iväg till jobbet.
Slå på morgonnyheterna och sedan bära ut min lilla primadonna. Efter det väcks Maken, så han hinner äta med god och lugn marginal.
Jag går hellre upp tidigare på morgonen än att jag eller någon annan ska behöva stressa. Stress är en ond och onödig sak.

Nä nu ska jag ta tag här hemma. Får se hur det går med tekniken. :)
Under tiden kanske ni vill besvara lite frågor? 

1*Hur ser er morgonrutin ut?
2*Vad äter ni helst till frukost? - men vad blir det egentligen?
3*Vem tar hand om tekniken i ert hem?
4*Vem tar hand om städning osv. ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!