torsdag 31 maj 2012

Vädergudarna busar

Ja idag har verkligen vädergudarna inte kunnat bestämma sig för hur de ska ha det.
Ena sekunden var det sol, blå himmel. Då passade jag på att torka av allt pollen som satt sig överallt på balkongen. Vattnade blommorna och fixade.
Jag tog en mysig promenad med Doris,med tanken på att när jag kom hem så skulle jag minsann få ta mig en kopp kaffe på den nystädade balkongen.
Fem minuter hemifrån så hörde vi den. Åskan Åskar. Han är Doris rädd för. Så hon vände på en femöring och tog stora snabba tass-steg hemmåt. Oj så bråttom hon hade!

Det var bara att skynda sig hem, för regnet verkligen öste ner. När jag väl kom upp så hade regnet övergått i hagel, extrem hagel!
Jag skrek åt Maken att ta in alla blommor och mina kryddor, min stackars basilika hade blivit helt "sönder pepprad" av hagel.
Ett plus till Olivträdet, det stod pall :)

Imorgon är det städdag. Då är Maken på jobbet. Jag städar bäst då han är "ur spår" så att säga. :)
Hoppas det blir fint väder, så man kan få ta sig sin lunchkaffe på balkongen då.
För va sjutton tänkte vädergudarna egentligen? Hagel i Maj? Näää nu får de sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!