tisdag 5 juni 2012

Vad finns i er låda nr.2?

Verktygslådan ser olika ut i alla hem.
Jag har funnit att den andra kökslådan uppifrån, alltså den under där man har besticken, där har många sina verktyg.
Hur kommer detta sig undrade jag.
Jag vet att då vi rensade ut hos min mormor, efter det att hon gått bort, fann jag att det var en hel drös med verktyg, små pennor, repstumpar och annat i låda nr.2. Även min farmor hade samma sak.
Och nu sist då vi besökte svärmor, var jag tvungen att kika. Jajemensan i låda nr.2 hade hon hammare, skruvmejslar och andra tingestar som egentligen hör hemma i en verktygslåda.

Jag ringde runt lite bland de runt ikring mig i släkten, och kom fram till att varför många har verktyg där är för lättåtkomligheten. Att ha tillgång till en skruvmejsel, hammare och någon spik kan rädda mycket, plus att man slipper dra fram den stora och tunga järnbesten från städskåpet eller garaget.

Smart drag tycker jag, kanske inte det snyggaste att ha sina lådor..så jag förblir delad inför hur jag ska ha det.
Hur har ni det - i låda nr.2?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!