onsdag 11 juli 2012

Drömmen om livet på landet

Ända sedan jag var liten har jag velat bo på landet.

Och jag känner att längtan efter ett liv på landet bara blir starkare för var dag.
Sen ju mer jag tänker på det, desto mer märker jag att det kan bli en rätt dyr dröm. För man vill ju fortfarande ha kvar vissa saker.
Som närhet till affärer. Visst jag kan tänka mig att inte behöva handla varje dag, men iallafalll inte behöva ha mer än 20min promenad till en affär - även om den är liten, mjölk, smör och bröd vill man ju kunna få handla. Och hämta brev/paket.
Toalett/dusch/bad , vill jag gärna ska vara utav bra och fungerande kvalitet, hua för utedass eller torrtoa/allt i den hemska djungeln, brrr. Nä fungerande badrum/toa.
Köket, ja här vill man ju ha en bra ugn o spis, en lagom stor diskbänk, avställningsytor skåp och så är det absolut ett plus för en sån där gammal vedspis.
TV och bredband är ett helt klart måst känner jag, måste ju fördriva tiden på landet oxå :) man kan ju inte bara safta,sylta och gosa med Maken hihi.

Men åh, de senare, safta sylta, en bärfylld trädgård, nära till svampskog och inte så väldans närliggande grannar är ju ett önskemål...
Ja som ni ser, drömmen om landet, livet på landet, blir nog en dyr historia för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!