lördag 4 augusti 2012

Vår resa hitills

Bilder tagna från resan med Paddan.
Visst för Göteborg tankarna till Venedig <3
Åh vad härligt det är att turista.
Att gå runt i en stad och fota och se en massa saker sommaren inte märkt förr.

Maken kommer ju från denna härliga stad, Göteborg. Staden som fått mitt hjärta.
Jag älskar denna stad. Varje gång jag kommer ner känner jag att jag kan andas ut. Jag är kär i Göteborg.
Jag är kär i Folket, i arkitekturen, parkerna, vattnet ja till och med ordvitsarna.

Jag ska bjuda på en:
"Vad talar Änglarna för språk?"
-"Ängelska- såklart"
haha

Igår var det perfekt väder att turista i, lagom med sol, lagom med vind. Då passade vi på att göra det som turister har gjort sedan 1939, vi åkte med Paddan. Den lilla platta båt som går runt Göteborg, under broar och ut påsjälvaste Göta Älv. Med på denna lilla miniresa är även en guide. Och vilken guide, de blandar fakta med humor och det självklara - ordvitsar!
Verkligen värt pengarna - helt klart!! En sak som är lite häftig är att de även går vintertid, då får man lite varm glögg och en filt över sig under resans gång mot Liseberg - där man kan gå på julmarknad.

Våran tid här i Göteborg är fortfarande inte slut (tack och lov) så jag har en hel del att bjuda på. Däremot har jag sparat lite material som jag kan visa i helgen och veckan från Universeum och Liseberg, de två platser du även bör besöka vare sig du har barn eller inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!