fredag 21 september 2012

No Carbs - recept

Som utlovat ska jag nu börja att lägga upp "recepten" på mina måltider utan kolhydrater. Och med det att jag skippar kolhydraterna så menar jag mer de stora bovarna som , mjöl, pasta, ris, bröd, bulgur osv.
Jag har fått lite mail om att jag har russin i min frukost yoghurt, men asså så pass hyper orkar jag inte vara. Jag skippar helt enkelt de stora bovarna, som sagt. :)

Detta ska ju ej fungera som en diet - utan mer som en livstil. Ja jag vet att även socker är kolhydrater, och ja jag drar ner rejält på sockret, men samtidigt vill jag inte utesluta det helt, men det får inte lite mycket svängrum som tidigare.

Så här ska jag då börja med mina recept, eller måltidsuppläggningar eller hur ni nu vill namnge dem :)
Jag har gett dessa inlägg en egen etikett - No Carbs, för att man lätt ska hitta dem.
SÅ , here we go:

Lunch:
Kycklinghamburgare med broccoli och vitlöksyoghurt.

Stek på en kycklinghamburgare, tina lite broccolli / koka upp några småbitar / låt steka med hamburgaren.
Blanda tre matskedar turkisk yoghurt med en klyfta vitlök.
Fräscht och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!