måndag 29 oktober 2012

i väntan på Julpyntningen

Usch. Just nu känns det som att det är "dagarna emellan" man bara går och väntar, går och drar lixom.

Jag inväntar jul-pyntningen. Så idag ska jag förbereda balkongen. Upp med "fejkgran-lingorna" till balkongräcket och sedan på med uteslingan :) Härligt.

Helgen räddades iallafall av att Maken tog med mig på en liten "mini-jul-shopping-tur" till vårt makalösa Barkarby Outlet. mums.
Lite innan jul sisådär som nu, brukar vi åka och handla lite sånt där smått och gott som man kan tänkas behöva inför julen. Till exempel så köpte vi julklappspapper, lite nya ljushållare, en liten duk, tyg till nya jul-tallriks-underlägg som jag ska sy till en regnig(eller förhoppningsvis snöig) dag.
Maken ville köpa en dansande gran, som sjunger... hua. Jag lyckades få honom på andra tankar tack och lov, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!