tisdag 20 november 2012

Melodifestivalen 2013!

Snart drar en igång.. cirkusens cirkus.
Melodifestivalen!

Ja jag vet att detta inlägg borde ha varit ett i julens ankommande tecken, men jag kan ju inte hålla mig när det dimper ner infomail på infomail om melodifestivalen i inkorgen.
I år tar sig tävlingen till dessa städer:
Karlskrona, Göteborg, Skellefteå och Malmö. Andra chansen tar Karlstad hand om och vinnaren utses sedan vid Friends Arena i Stockholm.

Några av artiserna jag ser fram emot är:
Louise Hoffsten (älskar hennes skiva: "6" sen har hon ju gjort en hel drös till som e lika bra)
Cookies ´n Beans, Pernilla Wahlgren och Eric Gadd är även några ur artisteliten som ska tävla.
Sonen lär heja på Sean Banan.....


Bland låtskrivarna som tävlar i år hittar man mååånga kända namn;
Ingela "pling" Forsman, Thomas G:son och Fredrik Kempe

Aaaah, detta kommer att bli en bra meoldifestival! tror jag...hoppas jag...vill jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!