fredag 23 november 2012

Advenstljus och D.I.Y tips

Nu börjar det dra ihop sig till Advent, nästa helg sprakar det loss.
Härligt!
Det tycker jag är mysigt - alla dessa årstider, säsonger och högtider. Ja det kan ju inte vara så kul att ha sol heeela tiden och gröna, sedan gula för att sedan se bruna gräsmattor - näe , tacka vet jag vår härligt vita vinter, vår sött ljusgröna vår, våran underbart vackra sommar och vår färgsprakande höst!

Men nu är det snart advent och jag inväntar snön. För snö vill jag ha - iallafall från 1:a advent till slutet av februari - sen får det gärna töa, snabbt hehe.

Våran Adventsljusstake består i år utav blockljus, känns som om fler och fler går över till blockljus i adventsstaken. Med detta finns det ju många fördelar, bla. kan man ha den tänd lääänge.
Lite pärlband, inköpta på Ikea förra året, ligger lindade runt botten och ett par rosetter dekorerar det hela. I bakgrunden har jag tre hyacinter (alla goda ting är tre) och ett par "batteri-drivna" ljus.

Vill du också ha sådana rosetter, sätt dig ned med ett band och lite tålamod och följ mina anvisningar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!